سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

سی دی چگونه کار می کند؟ - دست خالی بیرون نمیای

هان ! دشمنی با یکدیگر، زداینده است .مقصودم زداینده مو نیست، که زداینده دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

351330

بازدیدهای امروز :

6


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

سی دی چگونه کار می کند؟ - دست خالی بیرون نمیای
میلاد
چه گویم که ناگفتنم به


لوگوی من

سی دی چگونه کار می کند؟ - دست خالی بیرون نمیای

 موضوعات وبلاگ

 اوقات شرعی


لوگوی دوستان


 لینک دوستان

پی سی ورلد
مجید انلاین
الهه انتقام
شبکه فن آوری اطلاعات ایران
ترفندستان


 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


آوای آشنا


نوشته های قبلی

ترفند
اینترنت
رجیستری
متفرقه
بیشتر بدانید
اصطلاحات کامپیوتری
برنامه نویسی


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

میلاد تاریخ یکشنبه 85/6/5 ساعت 2:15 صبح

سی دی رام ها مانند بقیه بخش های رایانه روز به روز سریعتر و پیشرفته تر می شوند; اما آیا واقعا دستگاهی که شما خریده اید دقیقا به همان سرعتی عمل می کند که روی بسته بندی آن نوشته شده است و آیا لازم است دستگاه قبلی را با یک نوع جدیدتر عوض کنید؟ بنابراین شما به عنوان خریدار حق دارید اطلاعات بیشتری از طرز کار و دانش فنی این دستگاه داشته باشید.

سی دی رام مخفف انگلیسی کلمات دیسک فشرده - حافظه خواندنی است.در واقع این دستگاه دیسکهایی را می خواند که فقط از روی آنها می توان خواند و البته نمی توان نوشت. اما باید دید سی دی رامها چگونه کار می کنند؟ درون این دستگاه یک موتور وجود دارد که صفحه سی دی رام را می چرخاند. یک هد هم درون این دستگاه روی سطح سی دی رام حرکت می کند تا بخش های مختلف صفحه اطلاعات را بخواند. حرکت این هد روی صفحه سی دی رام مشابه حرکت سوزن گرامافون های قدیمی روی صفحه گرامافون است. با این تفاوت که هد در این دستگاه با صفحه به هیچ وجه برخورد نمی کند. گردش صفحه سی دی رام در دستگاه به 2 نوع متفاوت صورت می گیرد. در یک روش سرعت خواندن داده ها خیلی بالا نیست و در حد مشخصی ثابت می ماند . در روش دیگر می توان با روش فوق العاده بالایی داده ها را از دیسک خواند,اما نه همیشه و نه برای همه داده ها.

روش فنی ساخت دستگاههای سی دی رام تا همین اواخر روشی معروف به سرعت ثابت خطی یا CLV بود. در این روش سرعت داده ها همیشه ثابت است و وقتی دستگاه از مرکز صفحه دور می شود به شیارهای بیرونی نزدیک می شود سرعت چرخش صفحه کند می شود. به این ترتیب با تند و کند کردن گردش صفحه سی دی رام , اطلاعات در هر جای دیسک که باشند با سرعت ثابتی بازیابی می شوند; البته اشکال این روش در این است که تغییرات مداوم در گردش صفحه باعث تاخیر در خواندن می شود.زیرا هد دستگاه برای خواندن اطلاعات باید صبر کند تا گردش صفحه تغییر نکند.این تاخیر مانعی در راه ساخت دستگاههای خیلی سریع است و اجازه نمی دهد تا سرعت بازیابی داده ها از مقدار معینی فراتر رود. نیاز به سرعت بیشتر در بازیابی داده ها باعث شد تا روش فنی دیگری ابداع شود که به CAV یا سرعت زاویه ای ثابت معروف است.در این روش بر خلاف قبل سرعت گردش صفحه ثابت است و سرعت خواندن داده هاست که تغییر می کند. در این روش هرچه هد از مرز صفحه به سمت بیرون می رود سرعت بازیابی داده ها بیشتر می شود. در نتیجه سرعت کار دستگاه به این که داده ها چگونه و در کجای صفحه سی دی رام پراکنده باشند بستگی دارد.

و اما خود سی دی هم به معنای دیسک فشرده و حافظه فقط خواندنی است و میتوان 650 یا 700 مگابایت اطلاعات را روی دیسکی 4.72 اینچی ذخیره کرد.

اگه ناراحت نمی شید یه نظری هم بذارید. موفق باشید.


بیشتر بدانید

 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com

explorer blog

Click here to make Webloger your default homepage!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن