سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

بیشتر بدانید - دست خالی بیرون نمیای

هرگاه خداوند، بنده ای از امّتم را دوست بدارد، محبّتش را در دل های برگزیدگانش، در جان های فرشتگانش و ساکنان عرشش می افکند، تا دوستش بدارند . به حقیقتْ چنین کسی، دوستدار خدا است . خوشا به حالش! و اورا در روز قیامتْ نزد خداوند، حقّ شفاعت است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

351841

بازدیدهای امروز :

20


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

بیشتر بدانید - دست خالی بیرون نمیای
میلاد
چه گویم که ناگفتنم به


لوگوی من

بیشتر بدانید - دست خالی بیرون نمیای

 موضوعات وبلاگ

 اوقات شرعی


لوگوی دوستان


 لینک دوستان

پی سی ورلد
مجید انلاین
الهه انتقام
شبکه فن آوری اطلاعات ایران
ترفندستان


 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


آوای آشنا


نوشته های قبلی

ترفند
اینترنت
رجیستری
متفرقه
بیشتر بدانید
اصطلاحات کامپیوتری
برنامه نویسی


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

میلاد تاریخ یکشنبه 85/5/22 ساعت 3:14 صبح

تحقیقات موسسه تحقیقاتی انگلیسی ‪ DEAFANESS RESEARCH‬نشان می‌دهد ، نوجوانانی که از طریق دستگاه‌های ‪ MP3‬پلیر به موسیقی گوش می‌دهند در معرض خطر کر شدن قرار دارند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، در زمان‌های گذشته کری در بین افراد بین ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬سال بیشتر متداول بود اما امروزه برای نسل جدید از سن ‪ ۴۰‬سالگی عارضه کری آغاز می‌شود.

تحقیقات این موسسه انگلیسی نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی از طریق هدفون و با صدای بلند صدمات جبران ناپذیری را به شنوایی افراد به خصوص نوجوانان وارد می‌کند.

گوش کردن به موسیقی با فرمت ‪ MP3‬و با صدای بلند با بلند شدن یک جت از باند برابری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی با صدای بلند سبب مرگ سلول‌های گوش می‌شود.

سلول‌های گوش وظیفه فیلتر کردن صداهایی را که می‌شنویم دارند و این سلول‌ها به طور طبیعی با بالا رفتن سن ضعیف می‌شوند.

محققان اعلام کردند که اگر نوجوانان و جوانان تنها به مدت ‪ ۶۰‬دقیقه در طول روز با ولوم ‪ ۶۰‬درصدی دستگاه ‪ MP3‬پلیر به موسیقی گوش دهند به شنوایی آنان آسیبی نخواهد رسید.

اما اگر جوانان این موضوع را به فراموشی بسپارند و دچار احساسات شوند و موسیقی را با صدای بلند از طریق هدفون گوش دهند دچار عارضه کری زودرس می شوند. منبع:http://www.iritn.com

متفرقه، بیشتر بدانید

میلاد تاریخ شنبه 85/5/21 ساعت 2:15 صبح

در این مقاله قصد دارم بیشتر به جزئیات و تاریخچه مانیتورها LCD بپردازم. واژه LCD مخفف واژگان Liquid Crystal Display می باشد که به معنی نمایشگر کریستال مایع است. این نمایشگرها را خیلی پیش از ساخت مانیتورهای LCD دیده اید، در ساعتها و ماشین های محاسب و ضبط صوتها و حتی ماکروفر استفاده و کاربردهای فراوانی داشته و دارند. LCD ها انواع بزرگتری هم دارند که تلوزیونها از مصادیق بارز آنها می باشد. همانطور که می دانید LCD بسیار سبک تر و کوچکتر از صفحاتی است که به وسیله تفنگ اشعه کاتدی ( آنچه که در لامپ تصویر تلوزیونهای معمولی وجود دارد ) کار می کنند و مهمتر این که انرژی بسیار کمتر هم مصرف می کنند. اسم این وسیله جمع دو کلمه متناقض است : « کریستال و مایع » . کریستال به چیزی شبیه الماس و یا شیشه می گوییم و مایع معمولاً سخت نیست و شکل خاصی ندارد. پس چه طور این دو خصوصیت در یک جا جمع می شوند؟

آموخته ایم که ماده سه حالت جامد ، مایع و گاز دارد که به تازگی هم دو حالت دیگر به آن اضافه شده است. جامدات شکل خاصی دارند، یعنی مولکولهای آنها موقعیت خاصی نسبت به یکدیگر داشته و نمی توانند آزادانه به هر سو حرکت کنند . ولی مولکول های مایعات چنین قیدی نسبت به هم ندارند و در کل حجم آن در حرکت اند . کریستالهای مایع موادی هستند که ظاهر مایع دارند، اما مولکولهای آنها آرایش خاصی نسبت به یکدیگر دارند ، درست مانند جامدات که در شکل هم به راحتی دیده می شود. به همین دلیل کریستال مایع خصوصیاتی شبیه به مایع و جامد داشته و به همین دلیل با چنین اسم متناقضی خوانده می شوند .


این مواد به شدت به دما حساس اند و اندکی حرارت لازم است تا آنها را به مایع واقعی درآورد و یا اندکی سرما تا به معمولی تبدیل شود. به همین دلیل است که LCD ها در مقابل تغییرات دما عکس العمل نشان داده و به عنوان دماسنج طبی استفاده می شوند . جالب این است که به دلیل همین حساسیت نمی توان از کامپیوترهای کیفی یا نظایر آن در هوای بسیار سر و یا مثلاً در آفتاب داغ ساحل دریا استفاده کرد . در این وضعیت معمولاً LCD ها عکس العمل های عجیب و غریبی از خود نشان می دهند .


انواع مختلفی از مواد شناخته شده اند که در دمای معمولی چنین خصوصیاتی دارند. اما دسته ای از آنهاهستند که به جریان الکتریسیته هم حساس هستند و مولکولهای آن متناسب با جریان برق ورودی می چرخند و تغییر زاویه می دهند . این خصوصیت عجیب اثر جالبی هم دارد. وقتی نور از درون یک کریستال مایع این چنین عبور کند، پلاریزاسیون یا قطبش آن هم جهت با مولکولهای کریستال می شود .


از همین خاصیت برای LCD ها استفاده شد. با این توضیح که چون کریستالهای مایع شفاف و هادی الکتریسیته هستند ، به راحتی می توان آنها را در جریان الکتریسیته قرار داد و نور را از آن عبور داد.


برای این کار به جز کریستال مایع به 2 تکه از این شیشه پلاروید یا قطبشگر هم نیاز است. احتمالاً این شیشه ها را دیده اید. اگر دو تکه از این شیشه ها را روی هم قرار دهید. نور به راحتی از آن عبور می کند . اما وقتی یکی از آنها را 90 درجه نسبت به دیگری بچرخانید ، دیگر نور رد نمی شود . این اتفاق به این دلیل روی می دهد که هر شیشه نو را فقط در جهت خاص محور خود عبور می دهد . اگر دو شیشه هم محور باشند نور به راحتی عبور می کند اما اگر محورها با هم زاویه 90 درجه داشته باشند نور رد نخواهد شد .


برای ساخت LCD دو شیشه پلاروید را با 90 درجه اختلاف نسبت به یکدیگر قرار می دهند و یک کریستال مایع بین آنها می گذارند . وقتی کریستال به جریان برق وصل نباشد؛ نور از قطبشگر اول می گذرد و وارد کریستال مایع می شود جهتش 90 درجه تغییر کرده و به همین دلیل از قطبشگر دوم هم عبور کرده و به چشم می رسد. اما وقتی که جریان به کریستال وصل باشد ،نور دیگر چرخشی نخواهد داشت و نمی تواند از کریستال دوم عبور کند .


ساختن یک LCD همان طور که در بالا توضیح داده شد، بسیار ساده تر از آن است که به نظر می آید . فقط به یک ساندویچ شیشه و کریستال نیاز داریم. اما همین ساندویچ ساده 80 سال پس از کشف کریستالهای مایع ساخته شد.


کریستال مایع را یک گیاه شناس اتریشی در سال 1888 برای اولین بار در حین ذوب جامدی از مشتقات آلی کشف کرد . اما اولین LCD را یک کارخانه آمریکایی در سال 1968 ساخت . تکنولوژی ساخت LCD هر روز متکامل تر شده و جای بیشتری در صنایع امروز به خود اختصاص می دهد . البته هنوز هم تحقیقات برای ساخت نمونه های بهتر و کاراتر این وسیله ادامه دارد.


متفرقه، بیشتر بدانید

میلاد تاریخ شنبه 85/5/21 ساعت 2:12 صبح

Adobe :
اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن جان وارناک عبور می کند.
Apple :
میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.
Cisco :
مخفف شده کلمه سان فرانسیسکو (San Francisco) است که یکی از بزرگترین شهرهای امریکا است.
Google :
گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است که تشکیل شده است از عدد یک با صد تا صفر جلوی آن .
مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می کنند که این موتور جستجو می تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد.
Hotmail :
این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است.
هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب کند علاقه مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأکید شود. بنابراین نام Hotmail را انتخاب کرد. در کلمه Hotmail حروف Html به ترتیب پشت سرهم قرار گرفته اند. گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail نیز می نویسد.
HP :
شرکت معظم HP توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاکارد تأسیس شد.
این دو نفر برای اینکه شرکت هیولد پاکارد یا پاکارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر – خط شدند و نتیجه هیولد پاکارد از آب در آمد.
Intel :
از آنجاییکه این شرکت از بدو تأسیس با تأکید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد. نام آن را INTegrated Electronics یا به طور مختصر INTEL نهادند.
Lotus :
میچ کاپور مؤسس شرکت که هندی الاصل بود از حالت لوتوس که یک اصطلاح مدیتیشن متعالی (T.M.) می باشد برای نامگذلزی شرکتش استفاده کرد.
Mirosoft :
نام شرکت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد. Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTware است. و دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد.
Motorola :
شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی خودرو کار خود را آغاز کرد. از آنجاییکه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت Victrola بود. مؤسس این شرکت یعنی آقای پال کالوین نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد.
Oracle :
مؤسس شرکت اوراکل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شرکت روی پروژه ای برای CIA کار می کردند . این پروژه که اوراکل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند تا جواب تمام سؤال های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. ( اوراکل در اساطیر یونانی الهه الهام است. ) این دو نفر پس از پایان این پروژه شرکتی تأسیس کرده و آن را به همین اسم نامگذاری کردند.
Red Hat :
مؤسس شرکت آقای مارک اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش کلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت کرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم کرد . زمانی که اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای کاربری « درخواست برای تحویل کلاه قرمز گم شده » بود.
Sony :
Sony از کلمه لاتین Sonus به معنای صدا مشتق شده است .
SUN :
این شرکت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد. Sun مخفف عبارت Standford Univercity Network می باشد .
Xerox :
کلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که اکترا کپی کردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود.
Yahoo:
این کلمه برای اولین بار در کتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت Yahoo جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم Yahoo هستند.

متفرقه، بیشتر بدانید

میلاد تاریخ پنج شنبه 85/5/19 ساعت 2:10 صبح

تفاوت های CPU های AMD وIntel عبارتند از:
1-AMD براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که AMDدر هر چرخه کاری 9عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد.
2-AMD از640Kb Cache برخوردار است در حالی که Intel ، از 532Kb بر خوردار است هر چقدر که میزان Cache پردازنده بیشتر باشد ، پردازنده کارایی بیشتری خواهد داشت اطلاعات بیشتری میتواند ذخیره کند ودیگر لازم نیست پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات یا دستور ها مدت زمان بیشتری را رفت و برگشت به حافظه برد اصلی برای جذب اطلاعات یا دستور العمل ها صرف کند.
3- AMD از مس برای اتصال ترانزیستور های بکار رفته در پردازنده ها استفاده میکند در صورتی که در ساختمان پردازنده های Intel آلومینیوم بکار رفته است.مس هادی الکترسیته بهتری است ، ازاین رو پهنای اتصالهای بین ترانزیستورها را به میزان چشمگیری کاهش می یابد .که این امر باعث مصرف کمتر مواد اولیه و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می شود این دلیل ارزان تر بودن AMD نسبت به P4 است.
4- از دیگر تفاوت های میان AMD وIntel میتوان به راندمان Cache بروی چیپ اشاره کرد ، AMD از معماری انحصاری استفاده میکند که راندمان بیشتری نسبت بیشتری نسبت به طراحی معماری غیر انحصاری Intel دارد.
5-AMD از تکنولوژی پردازش موازی در مقایسه با Hyper -Threading اینتل استفاده میکند ، در بسیاری از کاربردهای امروزی فعال بودن Hyper -Threading کارائی پائین تری ارائه میدهد ، نتایج تحقیقات بیشمار منتشر شده در نشریات رایانه ای و پایگاهای اطلاعاتی معتبر بیانگوی این پدیده هستند.
6-یکی دیگر از مهمترین نکات برتر پردازنده های AMD واحد ممیز شناور آن است که از FPU اینتل بسیار قویتر میباشد که این امر باعث اجرای سریع تر برنامه های چند منظوره( MultiMedia) میشود.
7- زمانی که اینتل P4 را طراحی کرد طول PIPELINE را از 10 مرحله در P3 به 20 مرحله افزایش داد Intel همین تغیر توانست که تعداد عملیاتی که در چرخه عملیاتی انجام می شود بصورت قابل ملاحظه ای کاسته میشود و از طرف دیگر افزایش طول PIPELINE نیازمند افزایش تعداد ترانزیستور ها برای انجام همان تعداد عملیات میباشد که این امر باعث افزایش اندازه هسته و بالا رفتن قیمت تولید میشود . در حالی که AMD با وجود افزایش فرکانس پردازنده های خود طول pipeline را به همان اندازه p3 یا k6 ثابت نگهدارد . نظر هم که طبق معمول هیچکس نمیذاره

متفرقه، بیشتر بدانید

میلاد تاریخ چهارشنبه 85/5/18 ساعت 2:50 صبح

بسیاری از شما تاکنون نام Yahoo ! را شنیده اید و احتمالاً به این سایت مراجعه کرده اید.

کمتر کاربر اینترنتی یافت می شود که Yahoo Messenger را نشناسد یا در Yahoo! , E-mail رایگان نداشته باشد. بسیاری از کاربران هم از Yahoo Search  استفاده می کنند و با قابلیت های آن آشنا هستند.

آیا شما می دانید که یاهو چه قدمتی دارد؟ آیا می دانید طراحان این سایت چه کسانی بودند؟

Yahoo! به صورت یک سرگرمی دانشجویی شروع شد و سپس در سطح جهانی بعنوان راهی برای ارتباط مردم با یکدیگر, خرید کالا و دستیابی به اطلاعات مطرح شد.

دو مؤسّس یاهو , دیوید فیلو و جری یانگ, دو دانشجوی دانشگاه "استانفورد" (Stanford) بودند. این دونفر در فوریه ی 1994 دست به تهیّه ی لیست آدرس های مورد علاقه ی خود زدند.در انتها لیست آنها بسیار طولانی شدو آنها مجبور به طبقه بندی آدرس ها شدند.در حین کار , وقتی یک دسته طولانی می شد, طول آن را به دسته های کوچکتر تقسیم می کردند. همان جا بود که هسته ی اوّلیه ی Yahoo! شکل گرفت و این سایت بعنوان راهنمای جری (Jerry) برای شبکه ی جهانی شروع به کار کرد. البتّه بعدها توسّط یک دیکشنری صاحب یک لقب هم شد:

نام Yahoo! خلاصه ی Yet Another Hieratical Officious Oracle  است که معنی فارسی آن هنوز هم یک اسم خودمانی است.

جری و دیوید متوجّه شدند که آنها تنها کسانی نیستند که بدنبال مکانی برای پیدا کردن سایتهای مفید هستند. بعد از مدّتی صدها نفر از راهنمای آنها استفاده کردند.

Yahoo! در پاییز 1994 به میزان یک میلیون بار استفاده شده بود و در حدود 100 هزارنفر کاربر داشت.

با افزایش ترافیک Yahoo! و استقبال روزافزون از آن , مؤسّسان متوجّه اهمّیّت بالقوّه ی تجاری آن شدند. در مارس 1995 آنها به کسب و کار پرداختندو با سرمایه گذاران سیلیکون والی (Silicon Valley: ناحیه ای در جنوب شرق سانفرانسیسکوست که شرکت های کامپیوتری در آن متمرکزند) ملاقات کردند.

آن ها در آوریل 1995 توافق کردند که برای Yahoo!دو میلیون دلار سرمایه گذاری کنند. با رشد سریع یاهو , جری و دیوید که دنبال تیم مدیریتی بودند, "تیم گوگل" را بعنوان مدیراجرایی استخدام کردند. او مردی پرسابقه در شرکت Motorola و دانش آموخته ی دانشگاه استانفورد. آنها همچنین , مؤسّس بخش مصرف کنندگان Novell را به عنوان رئیس بخش بخش عملیاتی منصوب کردند. در پاییز 1995 سرمایه گذاران دیگری از جمله شرکتهای Reuters Itd و Softbank نیز به این گروه جذب شدند , بطوری که در پایان 1996 , Yahoo! 49 کارمند داشت.

در حال حاضر بر تعداد بازدیدکنندگان یاهو , در کنار کارمندان آن روز به روز افزوده می شود.

ادارات مرکزی یاهو در 24 نقطه ی جهان از جمله اروپا , آسیا , آمریکای لاتین , استرالیا , کانادا و آمریکا مستقر است.

Yahoo! علاوه بر ارائه ی تبلیغات, اطلاعات و ..., زمینه ی تجارت الکترونیکی را نیز فراهم کرده است.

خدمات تجاری این سایت شامل خرید و فروش , مزایده و سرمایه گذاری است که بازرگانان را در انجام معاملات سریع و ایمن یاری می کند و تاجران می توانند در مزایده ها و معاملات بصورت آنلاین شرکت کنند.

علاوه بر خدمات تجاری و کاریابی در Yahoo! این سایت شامل اخبار , اطّلاعات گردشگری و توریستی , ورزش , بازی های کامپیوتری و گزارش هوا نیز هست.

خدمات ارتباطی یاهو حاوی Yahoo E-mail , Chat و Messenger  است که همه روزه کاربران زیادی را به سایت یاهو جذب می کند.

Yahoo! امکانات زیادی را در اختیار سازندگان سایت قرار می دهد. از جمله اینکه شما می توانید در وب سایت یا وبلاگ خود , لینکی به یاهو داشته باشید و کاربر با کلیک کردن بر روی آن می تواند از Yahoo Map , Yahoo Weather , Yahoo Search و ... استفاده کند برای این کار , یاهو , کد HTML مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد.

Yahoo! با قدمتی تقریباً 12 ساله و با تلاش و همّت چند نفر به سایت پرطرفدار و پرکاری تبدیل شده است.


اینترنت، بیشتر بدانید

<      1   2   3      >
 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com

explorer blog

Click here to make Webloger your default homepage!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن